יום שני, 29 באוקטובר 2012

סיעור מוחות מקצועי לגבי שדיים עם "כוויות"/ ענת יערי


י' פנתה אליי טלפונית וסיפרה שהשדיים שלה מאוד פצועים וכאובים, היא ממש על סף ייאוש. היא ציינה שזהו בנה השלישי ועברו כשבועיים מהלידה.
כשהגעתי לביתה, נדהמתי לראות ששני השדיים מכוסים בפריחה והעור נראה מאוד מגורה, מזכיר במראה כוויות קשות


שאלתי אותה האם היא רגישה לחומר מסויים? האם שינתה  אבקת כביסה? האם היא  משתמשת במשחה מסויימת? היא סיפרה שהתחילה להשתמש בקרם לנולין שקיבלה בבית החולים וכעת היא מורחת אותו מספר פעמים ביום כדי להקל  על הצריבה והכאב. בנוסף היא נוטלת משככי כאבים כדי שתוכל להתמודד עם הכאב ולהמשיך להניק את בנה.
המראה היה באמת יוצא דופן. העור פגוע ורגיש ביותר, ולכן הדבר הראשון שהצעתי היה להפסיק מיידית את השימוש במשחה ולהשאיר את השדיים במצב מאוורר ככל האפשר


בערב, החלטתי להתייעץ עם הקולגות שלי דרך קבוצת הדיון הסגורה שלנו בפייסבוק. האם הסכימה שאצלם את השדיים כדי שאוכל לשתף את התמונות.  עשינו "סיעור מוחות".  גם שאר היועצות חשבו שנכון היה להפסיק מיידית את השימוש במשחה וזאת מכיוון שלא נמצא גורם אחר ואף המליצו להפנות את האם לרופא עור.  ואכן כך היה.
רופא העור איבחן שקיימת אלרגיה חמורה אצל האם ורשם לה מרשם למשחות לריפוי ושיקום העור.

כעבור שלושה ימים התקשרה אליי י' וסיפרה בשמחה רבה: "העור חלק  וורוד,  אין לי כבר צורך לקחת משככי כאבים, סוף סוף אני נהנית להניק  את הבן שלי!".

חשוב לי לציין שאלרגיה למשחת לנולין היא נדירה אך כמובן אפשרית ולכן כל שינוי במצב עור השדיים שבא בעקבות מריחת המשחה, חייב בירור מעמיק יותר.
משחת לנולין טהור מתאימה לטיפול וריכוך עור יבש וסדוק. היא מופקת מצמר כבשים ומריחתה על הפטמות מסייעת בהפחתת תחושת כאב וחוסר נוחות .
לנולין בדרגת נקיון רפואית, נחשבת לחומר היפואלרגני, בטוח לשימוש חיצוני ע"י ה -FDA.
מן הצמר של כבשה  מזן מרינו למשל,  ניתן להפיק כ 250-300 מיליליטר של לנולין.



~~~~~~~~~~~~~


ענת יערי- יועצת הנקה מוסמכת IBCLC משנת 2008 ומדריכת הכנה ללידה, גרה בקרית ביאליק.
מעבירה הרצאות בנושאי הנקה  בקורסים שונים ועורכת ביקורי בית באיזור הקריות, חיפה והסביבה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה