יום שני, 6 באוגוסט 2012

שבוע ההנקה הבין לאומי 2012

שבוע ההנקה הבינ"ל נחגג באופן מסורתי בשבוע הראשון של אוגוסט ברחבי העולם.
זו הזדמנות לעידוד הנקה בתחומים רבים, להגברת המודעות לחשיבות ההנקה והתמיכה בה עבור אמהות ותינוקות.

ארגונים שונים ברחבי העולם פועלים בצורות מגוונות כדי להעלות את המודעות להנקה ואף מציינים זאת בבתי נבחרים ברחבי העולם ובמסגרות רשמיות נוספות.

זהו כר פורה ליוזמות מעניינות.
הנה כמה מהן:

"ליגת לה לצ'ה ישראל" מעלה את קמפיין "הטיפ היומי לכבוד שבוע ההנקה הבינ"ל". אפשר לעקוב אחריו בדף הפייסבוק של ליגת לה לצ'ה ואם את חברה פעילה באחת הקבוצות אולי גם תקבלי את הטיפים במייל מהמדריכה של הקבוצה שלך.

ב"מאמי ליס" יש מגוון פעילויות בשיתוף עם יועצות ההנקה של המרכז.

בבית החולים "זיו" שבצפת יהיו מגוון הרצאות לאורך השבוע וגם חנוכה של חדר ההנקה החדש.

בסניפי קופ"ח "כללית" ברחבי הארץ יהיו שפע של פעילויות בנושא הנקה לאורך השבוע.

אתר "מאקו" מעלה גם הוא כתבות מיוחדות לשבוע ההנקה הבינלאומי.

ב"וואלה" נפתח סיקור מיוחד לרגל שבוע ההנקה הבינ"ל.

לוקחים חלק בפעילות ייחודית לשבוע ההנקה הבינלאומי?
יודעים על ארוע מעניין שקורה השבוע בהקשר הזה?

ספרו לנו, שנדע גם!

________________________________________

ולכבוד שבוע ההנקה הבינ"ל הנה כמה מלים שכתבה נינה בתאשוילי- יועצת הנקה מוסמכת ואחות טיפת חלב




לכבוד שבוע ההנקה הבינלאומי אני רוצה לשתף אתכן ברגשותיי בנוגע למקצוע ייעוץ ההנקה:

אני יועצת הנקה מוסמכת IBCLC  מזה 5 שנים, גרה ועובדת בבאר שבע.
אני גם אחות טיפת חלב משנת 1989 (ממש עתיקה) וכאחות ותיקה ואם מניקה מנוסה (הנקתי את ארבעת ילדיי) תמיד תמכתי בהנקה, אך הייתי מודעת לחוסר הידע המספיק שלי בתחום זה, והרגשתי שאני מוגבלת ביכולת לעזור למטופלות שלי בהנקה.

חיפשתי קורס להנקה ומצאתי את הקורס של גב' בתיה דיויס באסף הרופא (תודות לאילנה שרתוק ) מחזור 2006/2007 . פתאום נפתח לי עולם חדש של ידע ומיומניות. הכרתי אנשי מקצוע  מהארץ ומהעולם בהשתלמיות וימי עיון בתחום ההנקה.

הכרתי נשים מקסימות בכל הארץ שהשתתפו בקורס ולמדתי מהן המון. התגובה של המטופלות שלי, של המשפחה,  ושל אנשי מקצוע  לרצוני ללמוד ייעוץ הנקה הייתה "יועצת מה " מה זה המקצוע הזה? ואת בתור אחות כל כך ותיקה ,את עוד צריכה ללמוד????

ואחרי 5 שנות ניסיון ואישור מחדש של התואר יועצת הנקה מוסמכת IBCLC  (תואר הדורש למידה מתמשכת ובחינה כל 10 שנים) אני יכולה לענות :

יועצת הנקה זה מקצוע הדורש ידע נרחב, למידה מתמשכת, אהבה למקצוע וגישה לנשים לתינוקות ולאנשים.

יש לי הזכות והכבוד לעזור ולסייע לנשים שהן גיבורות בעיניי, הן מתמודדות עם קשיים עצומים על מנת להעניק לילדיהן את הטוב ביותר עבורם. נשים ובני זוגם חווים לידה והורות והתמודדות עם הנקה ביחד, ולעיתים הם צריכים עזרה עם הקשיים בהנקה. גם היום בעידן האינטרנט והמידע הזמין יש בורות, חוסר ידע מלא או מידע מוטעה. התפקיד שלנו הוא לספק את הידע המעשי, המיומנות והמידע הרלוונטי ביותר לדיאדה אם- תינוק.

אם כן, מה אני עושה?

מזה 4 שנים מנהלת קליניקה פרטית להנקה.
מרכזת קורס הכנה ללידה רב מקצועי בו יש הכנה להנקה והכנה לטיפול בתינוק אחרי הלידה.
יועצת ההנקה (בהתנדבות) של פרויקט "אם לאם" באוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע (מפגשים של אמהות לאחר לידה).
יועצת הנקה במכבי שרותי בריאות סניף נווה זאב, באר שבע (חדש! חדש! ).






תגובה 1:

  1. לחץ כאן
    מעניין מאוד! תודה רבה עבור המידע, זה בדיוק מה שאני מחפשת! אני ובעלי מתכוננים לילדנו הבכור, ולכן אנחנו אוספים כמה שיותר מידע לגבי הריון וכול מה שמסביב!

    השבמחק